עדכונים והגיגים – חברות הנוסטרו (הביטוח) הגדולות, חמת ונטפליקס

By | אפריל 29, 2019

1.63 מיליארד ש"ח

זהו סכום ההשקעה הישירה במניות (ללא השקעה דרך קרנות) של חברת הראל בתיק הנוסטרו שלה – אלמנטרי והון, לא כולל נוסטרו המתבסס על ביטוחי חיים (עמיתים). הראל היא החשופה ביותר לשוק המניות מבין כל חברות הביטוח – אשר מחזיקות יחד 4 מיליארד ש"ח במניות (בהשקעה ישירה) בתיקי הנוסטרו שלהן. כאמור, הראל מחזיקה 1.6 מיליארד ש"ח, או כ-40% מסך החשיפה של חמשת חברות הביטוח הגדולות בישראל.
בסוף הרבעון השלישי של 2018, סך אחזקותיה הישירות של הראל במניות עמד על 1.56 מיליארד ש"ח. לאור זאת, ציפיתי כי הראל תהיה החברה ש"תחטוף" את המכה החזקה ביותר לאחר הרבעון הרביעי שפקד את שוקי ההון. לשם השוואה, בסוף Q3/2018 החזיקו מגדל, כלל, מנורה והפניקס סכום של 455 מיליון ש"ח, 898 מ' ש"ח, 356 מ' ש"ח ו-882 מ' ש"ח בהתאמה בשוק המניות.
חשוב לציין, כי מדובר בהשקעה ישירה במניות ולא בסך החשיפה – מהסיבה שבחברות השונות יכולה להיות חשיפה לנכסים ממונפים כאלה ואחרים, אשר לא מקבלים ביטוי מלא ברמת החשיפה בנתונים שמפרסמות החברות הללו מדי רבעון.

להלן טבלה המפרטת את ההשקעה הישירה של כל חברה במניות מתוך תיקי הנוסטרו (אלמנטרי והון) שלהן:

לאחר פרסום הדוחות של כל חברות הביטוח, הבנתי שהתבדתי.
אינני יודע איך (ניהול השקעות פנומנלי/חשיפה לגידורים הנכונים/מזל/חילוץ בזמן הנכון/ כל התשובות נכונות)… אך הראל "הצליחה להפסיד" רק כ-40 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2018, על אף היותה החשופה ביותר (BY FAR) לעומת המתחרות. אם נבחן את שיעור ההפסד ביחס לסכום האחזקה בסוף Q3/2018, נראה כי הראל "הפסידה" כ-2.5% בלבד, ולפניה נמצאת רק כלל עם 1.2% "הפסד" ביחס לאחזקתה במניות בתקופה הנ"ל.
הנפגעת העיקרית מהשתוללות השווקים הייתה הפניקס, אשר "הפסידה" כ-106 מיליון ש"ח – או 12% מסך האחזקה שלה במניות נכון לסוף ספטמבר 2018.
הראל לא רק הפסידה מעט יחסית, היא גם היחידה שהגדילה את גובה החשיפה שלה למניות נכון לסוף דצמבר 2018 – גידול של כ-70 מ' ש"ח מול קיטון מצטבר של כ-142 מ' ש"ח בכל יתר החברות (ראה טבלה). כלומר, הראל הגיע לרבעון הראשון של 2019 עם "הרבה דלק במיכל", ונראה שהיא תציג נתונים חזקים בדוחותיה הכספיים ל-Q1/2019 (לדעתי כמובן… ב-Q4/2018 טעיתי… נראה מה יקרה הפעם).

48.2 מיליארד ש"ח

זהו שווי תיקי הנוסטרו (אלמנטרי והון) של חמשת חברות הביטוח הגדולות בישראל. התיק הגדול ביותר שייך למגדל (12.8 מיליארד ש"ח) ואחריה הראל (12.3 מיליארד ש"ח), הפניקס (9 מיליארד ש"ח), כלל (8.8 מיליארד ש"ח) ומנורה עם 5.3 מיליארד ש"ח.

להלן טבלה המציגה נתונים עיקריים אודות אחזקות הנוסטרו של חמשת חברות הביטוח הגדולות בישראל:

השיעורים המוצגים בטבלה הינם מהשקעות הנוסטרו בתיק האלמנטרי והון בלבד.

24 דונם

זהו השטח עליו ממוקם מפעל "חרסה" של חברת חמת באזור התעשייה בבאר שבע. בספרי החברה הנכס כתוב בעלות של כ-34 מיליון ש"ח. בפוסטים הקודמים שלי על חמת הנחתי כי המפעל הנ"ל ייסגר, ופעילותו תועבר למפעל החדש שהוקם בטורקיה (כואב על המפוטרים… אך זהו העולם). אתמול דיווחה חמת לבורסה כי דירקטוריון החברה החליט לסגור את המפעל, וכתוצאה מהמהלך ייגרם לחברה הפסד חד פעמי של עד 10 מיליון ש"ח (לפני מס) הנובע ממחיקת השקעות בציוד ותשתיות בנכס.
כפי שכבר ציינתי כאן בפוסטים קודמים, להערכתי (הלא מקצועית) חמת תמכור את הקרקע ותכניס לקופתה סכום חד פעמי של כמה עשרות מיליוני שקלים. לחילופין, יכולים בחמת להשכיר את הנכס לצד ג' ולהנות מתזרים קבוע בנוסף לפעילותה הקלאסית. ממליץ לכם לקרוא פוסטים קודמים שלי על החברה למי שפספס.

מכפיל רווח 134 ותזרים שלילי

זהו מצבה של נטפליקס נכון לכתיבת שורות אלה. החברה הודיעה לפני מספר ימים על גיוס חוב בסך 2 מיליארד דולר, זאת בנוסף לחוב נטו של כ-15.5 מיליארד דולר (כולל התחייבויות להפקות). יחס חוב ברוטו למאזן עומד כרגע על כ-70% – וזאת טרם ההנפקה החדשה.
נטפליקס נסחרת לפי שווי שוק של כ-150 מיליארד דולר, והרוויחה כ-350 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019. אם ננרמל את תוצאות הרבעון הנ"ל למונחים שנתיים, נקבל רווח נקי של 1.4 מיליארד דולר בשנה מול שווי שוק של 150 מיליארד דולר – כלומר מכפיל 107.
אך הרווח כאן זה לא העיקר…
נטפליקס מציגה תזרים שלילי, ותמשיך להציג גם בשנים הבאות על פי התחזיות – תזרים שלילי של כ-3 מיליארד בשנת 2019 ו-2.5 מיליארד דולר בשנת 2020.
אז מה עושים? מגייסים עוד חוב…. איך זה ייגמר? שאלה מעולה…
נטפליקס זו פלטפורמה טובה, אשר פוטנציאל גדול עוד חבוי בתחום פעילותה. חברות נוספות נכנסות לעולם הסטרימינג (אמאזון, אפל ועוד) ולאחרונה דיסני גם הכריזה רשמית על כניסתה למשחק.

להלן תחזיותיה של סיטי לתוצאות החברה בשנתיים הקרובות:

ואני שואל את עצמי (ואתכם) שאלה פשוטה… אם אני יכול לקנות את דיסני (אשר לה ספריית תכנים אין סופית) במכפיל 19 לפי שווי שוק של 250 מיליארד דולר, למה לי לקנות את נטפליקס במכפיל 134 (ועם מינוף מטורף)?
אציין כי אני מחזיק בשורט על נטפליקס.


חשוב לציין, שהדברים מובאים מתוך רצון לעורר דיון והכותב אינו משדל, ואינו מייעץ לקנות, או למכור מניה ו/או אופציה מכל סוג שהוא. הכותב עלול לקנות או למכור את המניה ו/או אופציה מבלי להודיע על כך. הכותב מביע את דעתו האישית בלבד ויכול להיות כי היא מוטעית, חלקית ואינה נכונה. המידע שמופיע ברשומה עלול להיות חלקי, שגוי, מוטעה, חסר, נסמך על מקורות לא אמינים או לא מאומתים. העושה שימוש בכתוב ובמידע המוצג לעיל עושה זאת על אחריותו בלבד.  עיין בפטור מאחריות.

One thought on “עדכונים והגיגים – חברות הנוסטרו (הביטוח) הגדולות, חמת ונטפליקס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *