לאן נושבת הרוח בענף התקשורת?

By | אוגוסט 10, 2019

ביום שני

חברת הדירוג מעלות דיווחה על הורדת דירוג לסלקום מ-+A ל-A בשל שחיקה בביצועים ועלייה במינוף, עם תחזית דירוג שלילית. במעלות הניחו כי סלקום תמשיך להישחק בהכנסות וברווחיות, ו"תסבול" מהשקעות מרובות גם בשנים הקרובות – כ-600 מ' ש"ח ב-2019 ועד 500 מ' ש"ח ב-2020. לטענת מעלות, רכישת 35% מפרויקט IBC (מיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל) עשויה לתרום לחברה, אך לא בטווח זמן הקרוב.

מקור: דוח של חברת מעלות – אוגוסט 2019.

בנוסף, באותו היום אישררה חברת מעלות את דירוגה של פרטנר על +A, ועדכנה את תחזית הדרוג לשלילי. נשאלת השאלה… איך יתכן שעד היום סלקום ופרטנר היו באותו הדירוג?

הנתונים ברבעון הראשון של 2019 כוללים את אימוץ תקן IFRS16. חלק מהיחסים המחושבים לרבעון הנ"ל הינם בגילום שנתי.

ניתן לראות בטבלה, כי סלקום ממונפת יותר, ורווחית פחות… לדעתי, ניתן היה להבין את "פערי הדירוג" ביניהן כבר קודם – אך עדיף מאוחר מאף פעם לא.

ביום רביעי

האחרון פרסמה חברת מידרוג עדכון מצידה על מצבה של חברת בזק:

מקור: דוח של חברת מידרוג – אוגוסט 2019.

שימו לב שבמידרוג בוחרים להעריך שנכס המס של בזק יימחק בקרוב (מסכים עם התיאוריה הזו)… בנוסף, מעריכים שם כי תהיה קונסולידציה בין חברות התקשורת.
למרות המינוף של בזק (שאינו תואם את הדירוג שלה), במדרוג בוחרים להשאיר אותו באותה רמה בגלל היכולת התזרימית של בזק שלטענתם לא נפגעה מספיק – בדומה למה שציינתי כאן בעבר על בזק.
מזכיר לכם שעל בסיס הרבעון הראשון של 2019 (בגילום שנתי), לבזק תזרים חופשי באזור המיליארד ש"ח בשנה… נראה איך יהיו הרבעונים הבאים ומתי תבוא מחיקת נכס המס (1.2 מיליארד ש"ל).

היום יום חמישי… חמישי!

אז יום רביעי חלף לו, והגיע חמישי… ואיתו ידיעה על כך שהממשלה שוקלת צעדיה בכל הקשור לרגולציה על חברות התקשורת. פורסם כי משרד התקשורת הקים צוות, אשר מטרתו לבחון את מצב שוק הסלולר, וכיצד ניתן לייצבו.

מה יהיה?

אנא עארף… נראה לי מעניין לחכות ולראות מה יהיה בדוחות הקרובים של בזק – אם וכאשר ימחק נכס המס. מבחינת קונסולידציה בין החברות, נראה לי שסלקום לא מסוגלת כרגע להוציא מזומנים על עוד הרפתקאות (כבר כתבתי כאן בעבר על מחשבות שלי שהחברה תאלץ לבצע גיוס הון כזה או אחר)… לפרטנר איתנות פיננסית טובה יותר, ויש לה כבר שותפות עם הוט על התשתיות שלהן בתחום הסלולר (אנטנות וכו'…). אם הייתי צריך להמר "מי תתמזג עם מי" – הייתי שם את הז'יטונים שלי על פרטנר והוט מובייל.

ג.נ
אני מחזיק במניות בזק בשיעור קטן מהתיק.

חשוב לציין, שהדברים מובאים מתוך רצון לעורר דיון והכותב אינו משדל, ואינו מייעץ לקנות, או למכור מניה ו/או אופציה מכל סוג שהוא. הכותב עלול לקנות או למכור את המניה ו/או אופציה מבלי להודיע על כך. הכותב מביע את דעתו האישית בלבד ויכול להיות כי היא מוטעית, חלקית ואינה נכונה. המידע שמופיע ברשומה עלול להיות חלקי, שגוי, מוטעה, חסר, נסמך על מקורות לא אמינים או לא מאומתים. העושה שימוש בכתוב ובמידע המוצג לעיל עושה זאת על אחריותו בלבד.  עיין בפטור מאחריות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *