עדכונים והגיגים – המחבת יטגן, הכינור ינגן וטראמפ יסבן

By | אוגוסט 2, 2019

תגיד ג'ינג'י… באת לשגע אותנו?

הנשיא טראמפ כבר מעלה משנה מסבן לנו את הגב טוב טוב עם ההסכם ה"פנטסטי" שמתגבש עם הסינים. אחרי שג'רום פאוול הוריד את הריבית ב-25 נקודות האחוז (לראשונה מזה עשור), בין היתר בגלל הלחץ שמפעיל עליו הנשיא, טראמפ צייץ כי הוא מעלה את המכסים על סחורה סינית בשווי של כ-300 מיליארד $.

אז מתי יגיע אותו הסכם? אם בכלל? או שאולי… לא יהיה הסכם? רגע רגע… יש מצב שהשווקים יגיבו?

1.835 מיליארד $

זהו הסכום הכולל של מניות אמאזון אשר מכר השבוע ג'ף בזוס.
מצרף לכם את תנועות בעלי העניין בחברה מתחילת 2019.
צבע אדום = מכירה.
צבע צהוב = מכירה אחרי פקיעת אופציות.
צבע ירוק = קנייה.
כפי שאתם רואים, אין צבע ירוק באופק… רק מוכרים. מה שמעניין זה המוכרים באדום (הצהוב לגיטימי) בהובלת ג'פי ג'ף שמכר 1.835 מיליארד דולר השבוע… וג'סי אנדרו שמכר 14 מיליון דולר ב-10/7.

מקור: אתר openinsider.com

ביום חמישי שעבר (25/7) פרסמה אמאזון את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2019. מאז, ירדה מניית החברה ב-6% נכון לכתיבת שורות אלה.
החברה הציגה צמיחה "מאכזבת" בהכנסות מתחום הענן – גידול של 37.3% "בלבד" , לראשונה ירידה מצמיחה של 40%. סך הכנסות החברה עלו ב-20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד (מעל התחזיות), אך שולי הרווח ירדו בגלל גידול בעלויות המשלוחים. הרווח הנקי הסתכם ב-2.6 מיליארד $ ברבעון, לעומת צפי אנליסטים של 2.8 מיליארד $.
מה קדימה? ברבעון השלישי של 2019, צופה אמאזון הכנסות בגובה 66-70 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 2.1-3.1 מיליארד דולר. ברבעון השלישי של 2018 החברה הציגה רווח תפעולי של 3.7 מיליארד $, כך שהצפי קדימה כמובן תרם לתחושת האכזבה מהדוח בשוק.

114 מיליון $ – ירידה של 29.5%

זהו הפער ברווח הנקי שהציגה נטפליקס ברבעון השני של 2019 (270.7 מיליון $), לעומת מקבילו אשתקד (384.3 מיליון $). מאז הד"וח, ירדה מניית החברה בכ-12% נכון להיום – והיא עדיין נסחרת במכפיל רווח "סולידי למדיי" של 125.

נטפליקס אכזבה בצירוף מנויים חדשים בעולם (מחוץ לארה"ב), עם 2.7 מיליון מנויים חדשים בלבד ברבעון, לעומת צפי של כ-5 מיליון מנויים חדשים בתחום הנ"ל. ניתן לראות כי החברה מנמקת את תוצאותיה המפוספסות, ו"מאשימה" את העלאת המחירים כסיבה לצירוף מנויים דל מהצפוי.
לא תחרות (שתגיע, בעיקר מצד דיסני כנראה), לא השקעות חד פעמיות, לא הפסד חד פעמי כזה או אחר שגרע מתוצאות הדו"ח… אלה העלאת מחירים… רגע רגע… אז מה מבטיח לי שהעלאת המחירים הזו בדרך פלא פתאום תשפר את הרבעונים הבאים? פתאום משתמשים חדשים ירוצו בהמוניהם ויצטרפו לנטפליקס?
רק מזכיר לכם שדיסני הולכת להיכנס לשוק הסטרימינג בסוף 2019… נקודה למחשבה…

8/8/2019

זהו התאריך שבו צפויה לפרסם דוקטור פפר (KDP) את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2019. מי שעוקב כאן יודע את דעתי על החברה (וכן, אני עדיין בשורט שם)…
בדומה למה שהצגתי כאן בחברת אמאזון, בואו נסתכל על תנועות בעלי העניין מתחילת השנה:

מקור: אתר openinsider.com

כאמור, בדוקטור פפר התמונה שונה מתחילת 2019 – ישנם קונים, אבל בסכומים קטנים יחסית.
ניתן לראות כי בחודש מאי, קרן מייפל (מנהלים כ-27 מיליארד $) מכרו 1.7 מיליארד דולר סחורה…. לפי מחיר של 27.8 דולר לערך… למה מכרו? עוד נקודה למחשבה…

נ.ב
הזכויות לכותרת הפוסט "שמורות" לגור שלף (האגדי!) עם טוויסט קטן שהוספתי 🙂

חשוב לציין, שהדברים מובאים מתוך רצון לעורר דיון והכותב אינו משדל, ואינו מייעץ לקנות, או למכור מניה ו/או אופציה מכל סוג שהוא. הכותב עלול לקנות או למכור את המניה ו/או אופציה מבלי להודיע על כך. הכותב מביע את דעתו האישית בלבד ויכול להיות כי היא מוטעית, חלקית ואינה נכונה. המידע שמופיע ברשומה עלול להיות חלקי, שגוי, מוטעה, חסר, נסמך על מקורות לא אמינים או לא מאומתים. העושה שימוש בכתוב ובמידע המוצג לעיל עושה זאת על אחריותו בלבד.  עיין בפטור מאחריות.  

One thought on “עדכונים והגיגים – המחבת יטגן, הכינור ינגן וטראמפ יסבן

  1. אודי

    מעניין…
    אפשר לסמוך על טראמפ שיעשה עוד מהלכים לא צפויים …

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *