עידכונים והגיגים – חלק ב'

By | דצמבר 4, 2018

נכסים ובנין – גב ים

בפוסט שלי כאן על מליסרון ציינתי את עניין התמחור של גב ים, אשר "נהנת" לדעתי מתמחור גבוהה ביחס לנדלניות האחרות בשוק, בין היתר מעניין חוק הריכוזיות והצורך למחוק אותה (או את נכסים ובנין – חברת האם) ממסחר בבורסה בת"א.

היום יצא דיווח כי דסק"ש (סבתא של גב ים ואמא של נכסים ובנין) הגישה הצעת רכש לכ-20% ממניות נכסים ובנין לפי מחיר של 290 ש"ח למניה – המשקף אפסייד של כ-3% מעל מחיר השוק. התמורה הכוללת צפויה להסתכם בכ-365 מ' ש"ח. אני מניח שאת עניין התמחור של גב ים ראו גם בדסק"ש, וכעת מנסים למחוק את נכסים ובנין במקומה… מהלך שכזה עשוי לבצע לחץ על מניית גב ים בימים אלה ומגד לתת רוח גבית בטווח הקצר לנכסים ובנין.

נקסטקום  ושוק התקשורת – מחשבות

בהמשך לפוסטים הקודמים שלי כאן על נקסטקום, אתמול פורסם כי הוט שוקלת פיצול ל-2 חברות – תשתיות ושירותים. מהלך כזה צפוי לסייע לה לקבל מימון/שותף עסקי בכל הקשור לבנייה ושידרוג תשתיות התקשורת… 
דיווח המחזק את המחשבות שלי על כיוון הענף בו עוסקת נקסטקום (מזכיר שאני מחזיק במנייה).

בזק לאט לאט צפויה לאבד את היתרון היחסי שלה על פני האחרות – כרגע בזק היא הצ'יפ לידר בכל הנוגע לתשתיות התקשורת – אך יתר החברות צפויות לצמצם את הפער בשנים הקרובות ולכן מנייתה של בזק נשחקת… ונשחקת….

רימוני מפרסמת דוח מעולה לרבעון השלישי

חברה נוספת שאני מחזיק בשיעורים קטנים היא רימוני – העוסקת בתכנון וייצור מוצרים ורכיבי פלסטיק ממגוון סוגים (מסנני דלק, מזרקים ועוד), ולה שווי שוק של כ-543 מ' ש"ח. 

רימוני חילקה עד עתה דיבידנד בסך 26 מ' ש"ח בשנת 2018 (תשואה של כ-5%) וצפויה לחלק בסוף החודש עוד  כ-10 מ' ש"ח ובכך לגרד תשואת דיבידנד של כ-7% מתחילת השנה.

החברה הרוויחה 30 מ' ש"ח בתשעת החודשים הראשונים של השנה מול 31 מ' ש"ח אשתקד.  בשנה שעברה היו לחברה רווחים חד פעמיים כתוצאה ממכירת נכס ברווח של כ-7 מ' ש"ח + 1.5 מ' ש"ח רווח בגין עסקת רכישה של חברת פרידריך. אם ננטרל את הפעולות החד פעמיות הללו בשנה שעברה החברה הרוויחה כ-23 מ' ש"ח מול 30 מ' השנה…. כלומר גידול של 30%.

אם ניקח את הרווח ונגלם אותו שנתי, נקבל מכפיל רווח של 13.5 נכון לכתיבת שורות אלה.  
תחום עיסוקה של רימוני (ייצור מוצרי פלסטיק) איננו "חם" לדעתי ולכן לא קניתי שם כמות גדולה. אך חברה תעשייתית, צומחת עם תשואת דיבידנד מכובדת ומכפיל לא גבוהה במיוחד… סה"כ אחזקה נחמדה.

אשתדל לרשום פוסט מפורט על החברה בהמשך.

עד כאן להיום… שיהיה לכולם חג שמח ושלא נעלה יותר מ-2-3 קילו 🙂

חשוב לציין, שהדברים מובאים מתוך רצון לעורר דיון והכותב אינו משדל, ואינו מייעץ לקנות, או למכור מניה ו/או אופציה מכל סוג שהוא. הכותב עלול לקנות או למכור את המניות ו/או אופציות מבלי להודיע על כך. הכותב מביע את דעתו האישית בלבד ויכול להיות כי היא מוטעית, חלקית ואינה נכונה. המידע שמופיע ברשומה עלול להיות חלקי, שגוי, מוטעה, חסר, נסמך על מקורות לא אמינים או לא מאומתים. העושה שימוש בכתוב ובמידע המוצג לעיל עושה זאת על אחריותו בלבד.  עיין בפטור מאחריות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *