נקסטקום ממשיכה לצמוח, ושווה לדעתי הרבה יותר

By | נובמבר 28, 2018

אוי נקסטקום… נקסטקום… נקסטקום… כמה טוב שפרסמת דוח שכזה.

ראשית, אני מציע לכם לקרוא את הפוסט הקודם שלי על נקסטקום למי שפספס, הכולל הסבר מפורט על החברה ופעילותה.

ונעבור לתוצאות החברה ל-Q3/2018

גידול בהכנסות ושיפור בכל שורות ושיעורי הרווח.
החברה הציגה גידול של 42% ו-52% בתשעת החודשים הראשונים וברבעון השלישי של השנה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד בהתאמה.
רווח גולמי  – הסתכם ב-27 מ' ש"ח ושיעורו מההכנסה עמד על 11.4% מול 17.8 מ' ש"ח ו-10.5% בשנה שעברה. השיפור ברווחיות נבע מהמגזרים התת קרקעי והעל קרקעי – המגזרים הרווחים יותר של החברה.  הרווחיות הגולמית במגזר העל קרקעי הסתכמה ב11.4% (לעומת 10.7% אשתקד) ובמגזר התת קרקעי ב-15.6% (מול 10.9% אשתקד), כאשר הייתה שחיקה במגזר האלחוטי (הכולל את הפעילות הסולארית – בעלת שיעורי רווח קטנים יותר) בכ-0.7%.

רווח תפעולי – הסתכם ב-14.8 מ' ש"ח ו-6.3 מ' ש"ח בחודשים ינואר-ספטמבר וברבעון השלישי של השנה בהתאמה. זאת מול 5.9 מ' ש"ח ו-3.1 מ' ש"ח אשתקד. כלומר, החברה יותר מהכפילה את הרווח התפעולי ברבעון השלישי (!!!). 

רווח נקי – הסתכם ב- 8.6 מ' ש"ח לעומת 3.4 בחודשים ינואר-ספטמבר בשנת 2017, ושיעורו עלה מ-2% אשתקד ל-3.6%. אציין כי ברבעון השלישי של 2018 שיעור הרווח הנקי עמד על 3.8%.
אם ניקח את הרווח הנקי לתשעת החודשים הראשונים של השנה ונגלם אותו שנתי… נקבל פה מכפיל רווח של 6.8 (לפי שווי שוק של כ-79 מ' ש"ח).

אני מזכיר לכם שהעניין בנקסטקום ממש לא נגמר. חברות התקשורת השונות צפויות להשקיע מיליארדים בתשתיות תקשרות (סיבים אופטיים, דור 5 בעתיד הרחוק, פרויקט IBC וכו'…) כך לחברה עוד צפויה להיות מלאכה מרובה.

משחקי מספרים ותמחור

החלטתי לבצע ניסוי קטן (ולא מייצג) על מספר חברות העוסקות בצורה כזו או אחרת כקבלני ביצוע. אציין כי החברות הנ"ל אינן דומות זו לזו, אך כולן פועלות כקבלן ביצוע בענף גדול וכולל מאוד הנקרא תשתיות.

להלן טבלה המרכזת לנו כאן את הממצאים:

CAP = שווי שוק. EV = שווי שוק + חוב פיננסי נטו.
הנתונים של מר, לסיכו ומנרב הם נכון לרבעון השני של השנה (טרם פרסמו דוח לרבעון השלישי).

כפי שניתן לראות בטבלה, שתי החברות האטרקטיביות ביותר להשקעה מבחינת מכפיל EBITDA ומכפיל פעילות ל-EBITDA הן נקסטקום ואינטר תעשיות. אם נתייחס אך ורק למכפיל הפעילות ל-EBITDA, הנותן ביטוי למינוף החברה ולאיתנותה הפיננסית, נקסטקום הינה האטרקטיבית ביותר.

בואו נמשיך לשחק… מכפיל ה-EBITDA הממוצע של החברות הללו הוא 6.98 נכון לכתיבת שורות אלה. אם כך, בואו ננסה להעריך את שווי הפעילות של נקסטקום (זאת כמובן בהנחה והעתיד ורוד ולא יהיו שינויים לרעה).
ניקח את ה-EBITDA של החברה בגילום שנתי, נכפיל אותה בממוצע שצוין לעיל, ונחסיר מהתוצאה את החוב הפיננסי נטו – כך נקבל מושג לגבי שווי הפעילות של נקסטקום. 

נצא לדרך: (23 מ' ש"ח) * 6.89 (ממוצע) = 160.5 מ' ש"ח – (פחות) 16.9 מ' ש"ח (חוב פיננסי נטו) = 143.6 מ' ש"ח. 
בשורה התחתונה, על פי המשחק שלנו קיבלנו לנקסטקום שווי של 143.6 מ' ש"ח – כ-81% מעל שווי השוק שלה נכון לפרסום הדוח הכספי.
מדובר כאן בנייר לא סחיר ובקבלן ביצוע שיכול "לחטוף חזק" במקרה של פרויקט הפסדי כזה או אחר או העמסת עלויות לא נכונה, אז ארגיש בנוח יותר עם אפסייד של 50%-60% נכון לכתיבת שורות אלה 🙂 

מקווה שנהנתם מהמשחק… עד הפוסט הבא


חשוב לציין, שהדברים מובאים מתוך רצון לעורר דיון והכותב אינו משדל, ואינו מייעץ לקנות, או למכור מניה ו/או אופציה מכל סוג שהוא. הכותב עלול לקנות או למכור את המניה ו/או אופציה מבלי להודיע על כך. הכותב מביע את דעתו האישית בלבד ויכול להיות כי היא מוטעית, חלקית ואינה נכונה. המידע שמופיע ברשומה עלול להיות חלקי, שגוי, מוטעה, חסר, נסמך על מקורות לא אמינים או לא מאומתים. העושה שימוש בכתוב ובמידע המוצג לעיל עושה זאת על אחריותו בלבד.  עיין בפטור מאחריות.



2 thoughts on “נקסטקום ממשיכה לצמוח, ושווה לדעתי הרבה יותר

  1. אלון

    תודה רבה על הפוסט.
    דרך מעניינת לתמחר את החברה…

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *