עדכונים והגיגים – גברים טועים, נשים טועות, רק המספרים לא טועים

By | מרץ 10, 2019

הטבע האנושי זה לשכוח?

מאז שאני ילד אחת האהבות שלי זה ספורט. בעבר זה כלל גם משחק בפועל… אך עם הגיל נשארתי רק עם אהבה לצפייה בספורט על גבי המסך הקטן, ריצות ואימונים פונקיונאליים כאלה ואחרים.
כדורגל, כדורסל, שחייה, כדוריד, אתלטיקה ועוד ועוד… שהייתי ילד הייתי צופה בהכל ומהכל, אך כיום אני עוקב יותר אחר האירועים המרכזיים (משתדל לעקוב לפחות).

בשבוע שעבר קרה דבר ב-NBA – לברון ג'יימס עקף את מייקל ג'ורדן בטבלת קלעי כל הזמנים בליגה הטובה בעולם, וטיפס למקום הרביעי על חשבונו של "יד האלוהים". אני גדלתי על ג'ורדן, על הוצאת הלשון שלו בעת ביצוע עוד מהלך מרהיב, הזריקה הכל כך יפה לעין, הניתור האין סופי, ובעיקר הווינריות הבלתי נגמרת.
MJ פרש אי שם ב-2003 סופית ממשחק פעיל, והשאיר אחריו בליגה את קובי בראיינט ואליו חבר שנה לאחר מכן לברון ג'יימס (ודווין ווייד – "האגדי"). בעיני בן דודי הקטן, לברון ג'יימס הוא הגדול מכולם. הוא גדל על לברון וסטף קרי, ניסה לקלוע כמו סטף לשלוש ולהיות דומיננטי כמו לברון עם חברים שלו במשחקים בשכונה.

לאחרונה "בא לשכונה בחור חדש" – לוקה דונציץ'… שהחזיר (לי לפחות) את ההנאה בצפייה בליגה הטובה בעולם. ראיית המשחק שלו, הקליעה, ההנאה, החיוך, שיפור הסובבים אותו, השליטה הגופנית על אף היותו לבן – כל אלה פשוט מרתקים בעיני… מעיין "מסי" (כמובן שיש לו עוד הרבה מה להוכיח) של עולם הכדורסל. לוקה השתלב בליגה כמו כפפה ליד – כבר כותבים עליו שירים, מריעים לו ומחכים כל משחק מחדש לפניני הכדורסל שיש לו להציג לעולם כולו, משווים אותו לחלק מהגדולים ומכניסים אותו לרשימות סטטיסטיות שבודדים זכו להיכנס אליהן. אה כן… ולא אמרתי… והוא רק בן 20!

יש לי חבר טוב שגם חובב NBA, והשבוע דיברנו על דונציץ' ועל כמה שהוא גדול… ואולי יהיה גם הכי גדול. כן כן… ככה בלי להתבלבל, אמרנו שלוקה מציג את עונת ה"רוקי" (מונח לעונה הראשונה של שחקן ב-NBA) הטובה ביותר בכל הזמנים – מה עם ג'ורדן? לברון? לארי (בירד)?
אחרי מחשבה קצרה ולא מייצגת, טען החבר שלברון הוא "הרוקי" הטוב בכל הזמנים. שוב, שתינו, על אף ה"הבנה" שלנו במשחק… הספדנו את מייקל. בטענה ש-MJ הכי גדול שהיה כאן, אבל בעונתו הראשונה בליגה הוא לא הציג מספרים מפוצצים (כך חשבנו – או יותר נכון שכחנו).
למען הסר ספק, בפרץ של שעמום החלטתי לבחון את הנתונים של שלושת השחקנים הללו בעונתם הראשונה…

להלן השוואה בין לברון, לוקה ומייקל בעונת הרוקי שלהם:

ניתן לראות כי המספרים של מייקל פשוט טובים יותר… אז חשבתי שהליגה הייתה אחרת, שהיום יש פחות הגנות וקולעים יותר, ששורקים על כל דבר, ובעיקר שכחתי… שכחתי עד כמה מייקל היה גדול, גם במספרים.

אז למה אני חופר לכם עכשיו על מייקל ועל הזיכרון החמצמץ שלי? כי זה לדעתי בדיוק מה שקורה היום בשוק ההון. אנחנו (ציבור המשקיעים) חושבים שהשוק השתנה… שאמזון היא כלל עולמית ולכן עליה להיסחר במכפילים דמיוניים (80 נכון לרגע זה), שהגלובליזציה שינתה את כללי המשחק לנצח נצחים… ומתעלמים מהכוכביות ומנורות האזהרה.
יכול להיות שאנחנו, בני האדם, נוטים לשכוח? ועל כן המשפט… "פראיירים לא מתים רק מתחלפים"?

איך ז'וז'ו חלסטרה היה אומר? ותחשבו על זה… איייאיייאייי

אנקדוטה "נחמדה" מהדוחות של קליל

ביום חמישי בערב פרסמה חברת קליל את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2018. למי שאינו מכיר, קליל עוסקת בעיקר בייצור, ושיווק של מוצרי אלומיניום (בעיקר מסגרות לחלונות), חלונות, תריסים, רשתות ועוד. קליל הציגה גידול של כ-9% בהכנסותיה ברבעון הרביעי של 2018 ביחס למקבילו אשתקד – 106 מיליון ש"ח מול 97 מיליון ש"ח.
בשורת הרווח הגולמי, הציגה החברה שחיקה ביחס לרבעון המקביל – 29 מיליון ש"ח מול 31 מיליון ש"ח – זאת על אף הגידול בהכנסות. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2018 הסתכם בכ-27.3% לעומת 31.8% ברבעון הרביעי של 2017.

בדו"ח הדירקטוריון, מפרטת החברה על השחיקה ברווח הגולמי :

"בשנת 2018 וברבעון הרביעי של השנה- קיטון בשיעור של 8.2% ו-6.0% בהתאמה, בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד. נובע בעיקר מהשינויים בתמהיל המכירות כאמור וכן מעלייה בעלויות חומרי הגלם (ראו גם פסקת "מחיר האלומיניום")."

מצורף גרף מחיר האלומיניום מדוחות החברה עצמה כמה עמודים קודם לכן….

מקור: דוחות חברת קליל לשנת 2018.

באדום, מחיר האלומינים ב-Q4/2017 ובכחול מחיר האלומיניום ב-Q4/2018… "סיבה" קצת לא הגיונית להציג שחיקה כזו ברווח הגולמי לא? 🙂
אציין שטרם המשכתי לחקור לעומק הדוחות – יתכן והחברה הפסידה על עסקאות גידור על אלומיניום, או העלתה את שיעורי מכירת המוצרים שאינם מבוססי אלומיניום אלא על חומר גלם אחר (שאולי התייקר).

חשוב לציין, שהדברים מובאים מתוך רצון לעורר דיון והכותב אינו משדל, ואינו מייעץ לקנות, או למכור מניה ו/או אופציה מכל סוג שהוא. הכותב עלול לקנות או למכור את המניה ו/או אופציה מבלי להודיע על כך. הכותב מביע את דעתו האישית בלבד ויכול להיות כי היא מוטעית, חלקית ואינה נכונה. המידע שמופיע ברשומה עלול להיות חלקי, שגוי, מוטעה, חסר, נסמך על מקורות לא אמינים או לא מאומתים. העושה שימוש בכתוב ובמידע המוצג לעיל עושה זאת על אחריותו בלבד.  עיין בפטור מאחריות.

5 thoughts on “עדכונים והגיגים – גברים טועים, נשים טועות, רק המספרים לא טועים

  1. עמית

    תודה על הפוסט, כמה שנים לפני שהתחלת לצפות ב nba
    הייתה עונת הרוקי של הרכז הגדול בכל הזמנים והשחקן השני (אחרי מייקל) הטוב בכל הזמנים.
    לשחקן קראו ארווין מג'יק ג ונסון. רכז בגובה 2.05 שבעונת הרוקי הגיע עם הלייקרס לגמר הנבא.
    תופקד כסנטר עקב פציעתו של קארים עבדול גאבר
    סיים את המשחק עם 42 נקודות + אליפות
    אף אחד כולל לברון מיקל ובטח דונציץ שמתקרב בכלל למגיק כרוקי..

    Reply
    1. admin Post author

      האמת…. מסיר בפנייך את הכובע.
      את כל מה שכתבת ידעתי…. ושוב… פשוט שכחתי.
      המספרים של מייקל בעונת הרוקי טובים משל מג'יק (אני לא יכול לצרף כאן לתגובה גרף השוואה ביניהם, אז שולח לך למייל) אך אין תחליף למה שהוא עולל שמה בפלייאוף בעונתו הראשונה.
      צריך להוסיף לסטטיסטיקה פרמטר נוסף… RING 🙂

      Reply
  2. איירון סיינס

    תודה. בדר"כ השינויים נובעים מעסקאות הגידור השונות. ובלי קשר, חבל להתעסק בחברות האלה. לא מספיק זולות ועם סיכונים רבים.

    Reply
    1. admin Post author

      נכון לנקודת הזמן הזו – מסכים איתך

      Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *