קרנות נאמנות בישראל – מי הן המניות המוחזקות על ידן בשיעורים הגבוהים ביותר

By | ינואר 8, 2019

הפוסט הפעם לא יהיה עתיר מלל, אך יכיל אינפורמציה מעניינת שעשויה להוות תומך החלטה בהקשר של כניסה להשקעה בחברה כזו או אחרת בעת הנוכחית.
בישראל ישנן מאות קרנות נאמנות המנוהלות ע"י 19 גופים שונים (מגדל, IBI, פסגות, אלטשולר ועוד ועוד…). הקרנות הללו מחזיקות במניות בשוק ההון הישראלי בסכום של כ-20 מיליארד ש"ח נכון לסוף אוקטובר 2018.

לכל חברה הרי יש שווי שוק הנגזר ממחיר המניה שלה בבורסה. עניין אותי לבדוק מי הן החברות שקרנות הנאמנות בישראל מחזיקות בהן בשיעורים הגבוהים ביותר ביחס לשווי השוק שלהן.
הרציונל היה לראות בעת "מפולת" או פאניקה בשווקים – הגוררת פידיונות בקרנות השונות – מי מהחברות עשויה להיפגע יותר כתוצאה מהפידיונות.

הנתונים רלוונטיים לסוף אוקטובר 2018… כי אלה הם הנתונים המעודכנים ביותר נכון לכתיבת שורות אלה.
להלן טבלה המפרטת 35 חברות בשוק ההון שלנו, אשר מוחזקות בשיעורים הגבוהים ביותר ע"י קרנות הנאמנות השונות:

כאמור, הנתונים מעודכנים נכון לסוף אוקטובר, ובדצמבר הייתה "חגיגה" של פדיונות – מעניין יהיה לראות מה היו השינויים באחזקת הקרנות בניירות השונים… אעקוב מקרוב 🙂

חשוב לציין, שהדברים מובאים מתוך רצון לעורר דיון והכותב אינו משדל, ואינו מייעץ לקנות, או למכור מניה ו/או אופציה מכל סוג שהוא. הכותב עלול לקנות או למכור את המניה ו/או אופציה מבלי להודיע על כך. הכותב מביע את דעתו האישית בלבד ויכול להיות כי היא מוטעית, חלקית ואינה נכונה. המידע שמופיע ברשומה עלול להיות חלקי, שגוי, מוטעה, חסר, נסמך על מקורות לא אמינים או לא מאומתים. העושה שימוש בכתוב ובמידע המוצג לעיל עושה זאת על אחריותו בלבד.  עיין בפטור מאחריות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *